قوانین و مقررات


1- تعاریف و اصطلاحات
1-1- شرکت : شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات غرب به شماره ثبت 9166
1-2- سامانه : نرم افزار ماهریاب که توسط شرکت در دو قالب وب و اپلیکیشین تلفن همراه هوشمند تولید و به کاربران و نیروهای فنی خدماتی جهت بهره برداری عرضه شده است
1-3- نیروی فنی خدماتی : شخص حقیقی است که بر اساس خوداظهاری تجارب و مهارت ها و یا ارائه جواز کسب یا گواهی مهارت فنی و حرفه ای به ارائه خدمات به کاربران می پردازد.
1-4- کاربر : شخصی حقیقی است که دارای اهلیت قانونی باشد و با تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه در آن ثبت نام و با نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه هوشمند بر اساس موقعیت مکانی و نوع درخواست از خدمات نیروی فنی خدماتی بهره می برد.
1-5- حق عضویت : میزان مبلغ واریزی که نیروی فنی خدماتی برای بهره مندی از خدمات معرفی و ارجاع در سامانه به شرکت در دوره های ماهیانه می پردازد.
1-6- حساب کاربری : عبارت از حسابی الکترونیکی است برای کاربران و نیروهای فنی خدماتی که چگونگی درخواست ها و پاسخ های آنان را به تفصیل در خود نگهداری می نماید.
1-7- قوانین کشور : شامل کلیه قوانین جمهوری اسلامی ایران که در حوزه های مختلف از قانون اساسی گرفته تا قوانین صنفی، مالیاتی و مدنی که در موضوع سند حاضر جاری و قابل استناد هستند.
2- نوع و نحوه فعالیت سامانه
2-1- سامانه ماهریاب محصول شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات غرب بر اساس قوانین کشور است وکلیه حقوق مادی و معنوی حاصل از آن متعلق به این شرکت است.
2-2- نوع همکاری سامانه با نیروی های فنی خدماتی بر اساس پرداخت حق عضویت است و هیچگونه رابطه استخدامی بین شرکت، سامانه و نیرویهای فنی خدماتی برقرار نیست.
2-3- این سامانه تنها بستری برای معرفی و ارجاع نیروی فنی خدماتی به کاربران است و مسئولیتی در نوع و نحوۀ روابط آنان به هیچ شکل و شرحی نداشته و نخواهد داشت.
2-4- شرکت با تولید نرم افزار و بر اساس اصل حدود فعالیت فقط در ازای دریافت حق عضویت از نیروهای فنی خدماتی ، آنان را به کاربران معرفی و ارجاع می دهد و هیچگونه مداخله ای در امور اجرایی اصناف دیگر که نیروهای فنی و خدماتی در آنها فعالیت دارند؛ ندارد.
3- نوع فعالیت و تعهدات نیروی فنی خدماتی
3-1- نیروی فنی و خدماتی مکلف است بر اساس اطلاعات واقعی در سامانه ثبت نام نموده و مسئولیت اطلاعات کذب و عواقب ناشی از آن (جعل عنوان و مجازات های مربوط ) تمام و کمال به عهده اوست و سامانه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
3-2- مسئولیت نوع و نحوۀ خدمات و چگونگی اجرای آن با توافق بین کاربر و نیروی فنی خدماتی صورت می گیرد و سامانه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
3-3- پس از واریز مبلغ به حساب کاربری سرمایه گذار ، به هیچ عنوان امکان بازگشت آن وجود ندارد، لذا قبل از واریز هرگونه وجهی کلیه اطلاعات لازم را با مطالعه این سند و یا ارتباط با بخش پشتیبانی سامانه کسب نمایند.
3-4- نام کاربری و کلمه عبور شاخص عملکرد نیروی فنی خدماتی است و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از آن بر عهده اوست؛ لذا در حفظ و نگهداری آن دقت فرمایند و از در اختیار قرار دادن به افراد غیر اکیداً خودداری گردد.
3-5- ارائه هرگونه خدمات خارج از موارد اعلام شده توسط نیروی فنی خدماتی در سامانه به کاربران و عواقب ناشی از ان به عهده اوست و سامانه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
3-6- گزارشات عملکرد ناشی از درخواست های رسیده و پاسخ های اعلام شده در حساب کاربری نیروی فنی خدماتی ثبت و نگهداری می گردد که محرمانه بوده و فقط با دستور مقام قضائی قابل ارائه می باشد.
4- تعهدات کاربر
4-1- کاربر بر اساس اهلیت قانونی مجاز به استفاده از سامانه می باشد و مسئولیت ارائه هر گونه اطلاعات کذب به عهده اوست و شرکت حق پیگرد قانونی را برای خود محفوظ می داند.
4-2- کاربر مسئولیت تأمین دستگاه تلفن همراه هوشمند متصل به اینترنت جهت نصب و بهره گیری از سامانه دارد و شرکت در باره هیچ مسئولیتی ندارد.
4-3- مالک خط تلفن همراه، مسئول استفاده از آن به هر نحو است و لذا هرگونه سوء استفاده از خط تلفن همراه در این سامانه متوجه مالک خط است و او مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.
4-4- استفاده از هرگونه دستگاه الکترونیکی به هر نحو به قصد نفوذ و افشاء اطلاعات و یا هرگونه استفاده دیگر توسط کاربران خلاف بوده و موجب پیگرد قانونی می گردد.
4-5- کاربران با ثبت نام و هربار استفاده از سامانه مقررات جاری درآن را پذیرفته و حق هرگونه ادعایی را از خود سلب می نمایند.
4-6- کاربران موظفند از نوع و نحوۀ درخواست خود اطمینان حاصل نمایند و با ارسال درخواست مسئول پرداخت هرگونه هزینه که بابت اتلاف وقت نیروی فنی خدماتی است، می باشند.
4-7- استفاده از چند خط تلفن همراه توسط یک فرد حقیقی در سامانه تخلف بوده و با مشاهده هرگونه مورد اینچنین، تمامی حساب های کاربری متعلق به فرد مذکور غیرفعال و کلیه سوابق عملکرد او به مراجع ذیصلاح قانونی ارائه خواهد شد.
5- تعهدات شرکت
5-1- شرکت مکلف است زیرساخت های مرتبط با ارائه و پایداری سرویس توسط سامانه در فضای مجازی اعم از سرور، وب سایت و سایر امور مربوط به این بخش را فراهم نماید.
5-2- شرکت مکلف است هرگونه تخلف از قوانین و مقررات را به مراجع ذیصلاح ارائه و درخواست پیگرد قضائی نماید.
5-3- شرکت مکلف است بر اساس قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خدمات مطلوب را در چارچوب سند حاضر به کاربران و نیروهای فنی خدماتی ارائه نماید.
5-4- شرکت اختیار دارد در صورت مشاهده هرگونه اخلال ویا فعالیت خارج از چارچوب تعیین شده در سند حاضر توسط سرمایه گذاران و یا کاربران ، به غیرفعال نمودن حساب کاربری اقدام نماید.
5-5- شرکت اختیار دارد برای تأمین منافع خود از روش های پیش بینی شده قانونی به تبلیغات در سامانه بپردازد.